Naam:
Website:
mauricealberts.reislogger.nl
Reisverhalen:

Over mij

Op deze weblog vind je diverse reisverhalen en reisverslagen die ik in de loop der jaren heb geschreven. Landen die aan bod komen zijn o.a.: Nepal, Tanzania, IJsland, Mongolië, Namibië, Botswana, China en Rusland.
Een aantal verhalen werden eerder gepubliceerd in kranten (de Volkskrant) en magazines.
Het verhaal over de Transmongolië express is opgenomen in de bundel ‘Reizigers – De beste Nederlandse en Vlaamse reisverhalen van 2002′, bijeengebracht door Rudi Wester.
Onlangs heb ik in eigen beheer een boek uitgebracht over mijn ervaringen van een drietal reizen naar Tanzania in de periode 1989-1992. Het hoofdstuk ‘In de ban van de Kilimanjaro’ staat elders op deze weblog.
Veel leesplezier, Maurice

Over mijn reis

Verantwoording:
- In de ban van de Kilimanjaro. In: In de ban van de Kilimanjaro, maart/april 2012 (eigen beheer).
- De berg der bergen. In: Azië Magazine, nr. 121 dec./jan. 2007/2008- 21e jaargang, p. 24-26.
- Sporen in het zand – Bushman way of life. Ontdek Afrika 02.2 (2007), p. 98-109.
- Sporen in het zand. In: het Geheim van de Reiziger – proza en poezie. Uitgeverij Kontrast, 2006, p. 74-76.
- Tengboche – waar de hemel de aarde raakt. In: het Geheim van de Reiziger – proza en poezie. Uitgeverij Kontrast, 2006, p. 241-243.
- Sporen in het zand. In: Geografie, jaargang 12, nr 9, november 2003, p. 8-9 (uitgave van het KNAG).
- Cabrio. In: Volkskrant zaterdag 10 mei 2003, katern Traject, lezerscolumn Pech.
- No photo. In: Volkskrant zaterdag 12 april 2003, katern Traject, lezerscolumn Pech.
- Jongensdroom. In: Volkskrant zaterdag 25 januari 2003, katern Traject, lezerscolumn Pech.
- De leegte voorbij. In:’Reizigers – de beste Nederlandse en Vlaamse reisverhalen van 2002′, bijeengebracht door Rudi Wester, uitgeverij Contact.
- De leegte voorbij. In: Voyager, 8e jaargang (april/mei 2002), nr. 31, p. 20-24.
- Het land van vuur en ijs. In: Voyager, 6e jaargang (zomer 2000), nr. 23, p. 43-48 (6e prijs reisverhalenwedstrijd).
- Lokaas. In: Volkskrant, zaterdag 21 mei 2000, katern Traject, column De nacht.

Bezochte landen

Ik heb 6 landen (3%) bezocht:

Botswana, IJsland, Mongolië, Namibië, Nederland, Nepal.